Thursday, April 12, 2012

Απάτες στην Ελλάδα

Το NEWSIT έχει ένα ενδιαφέρον κείμενο για τις απάτες που γίνονται στις μέρες μας.

Ο αριθμός των ηλικιωμένων, που εξαπατώνται καθημερινά από επιτήδειους οι οποίοι τους αφαιρούν χρήματα, όλο και αυξάνεται. Δείτε αναλυτικά ποια προσχήματα συνήθως χρησιμοποιούν και πώς να προστατευτείτε.
Τείνει πλέον να γίνει καθημερινό φαινόμενο η εξαπάτηση ηλικιωμένων από διάφορους επιτήδειους οι οποίοι δρουν σε διάφορες περιοχές της χώρας και με διάφορα προσχήματα αποσπούν χρηματικά ποσά. Το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, στο πλαίσιο της πρόληψης και της αποτροπής τέτοιων περιστατικών, συνιστά τα ακόλουθα:
Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας. Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του. Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.). Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι. Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας. Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού. Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά. Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει. Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών. Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν. Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.). Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών. Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας. Δείτε ποιες είναι οι συνηθέστερες μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι δράστες:
Απάτη με τη μέθοδο προσέγγισης εκ μέρους συγγενικού προσώπου
Οι δράστες επιλέγουν κυρίως ηλικιωμένους ανθρώπους, για τους οποίους πληροφορούνται με οποιανδήποτε τρόπο τα στοιχεία ταυτότητας τόσο των ιδίων, όσο και προσφιλών συγγενικών τους προσώπων, συνήθως των παιδιών ή των εγγονιών τους. Τους προσεγγίζουν «δήθεν» ως απεσταλμένοι των συγγενών τους και με το πρόσχημα άμεσης και επείγουσας ανάγκης χρημάτων, επιδιώκουν να τους αποσπάσουν μεγάλα χρηματικά ποσά. Συνήθως, οι δράστες για να πείσουν τους ηλικιωμένους να τους δώσουν τα χρήματα τους αιφνιδιάζουν παρουσιάζοντας μιας αληθοφανούς οικονομικής ανάγκης που δεν παίρνει αναβολή. Επίσης αναφέρονται σε συγγενικά πρόσωπα με ιδιαίτερη οικειότητα, κυρίως για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και να μην αφήσουν περιθώρια δεύτερης σκέψης. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι δράστες προσποιούνται πως τηλεφωνούν στα οικεία πρόσωπα για να επιβεβαιώσουν την οικονομική ανάγκη, πλην όμως οι ηλικιωμένοι μέσα στην αναστάτωση τους δεν αντιλαμβάνονται ότι συνομιλούν με συνεργούς των δραστών και όχι με τους συγγενείς τους.
Οι λόγοι που επικαλούνται οι δράστες για να αποσπάσουν χρήματα είναι συνήθως η εξόφληση ενός χρέους, η πληρωμή ασφαλιστηρίων συμβολαίων, η αγορά ηλεκτρικών συσκευών, ανταλλακτικών αυτοκινήτων κ.λπ., για λογαριασμό «δήθεν» συγγενικών προσώπων.
Τα χρηματικά ποσά που ζητούν οι δράστες κυμαίνονται από μερικές εκατοντάδες έως αρκετές χιλιάδες ευρώ, ποσά τα οποία μεταβάλλονται και προσαρμόζονται ανάλογα με τη δεκτικότητα και ευπιστία των ηλικιωμένων. Ενδεικτικά αναφέρεται πως στο παρελθόν δράστες έχουν μεταφέρει με αυτοκίνητο ηλικιωμένους ακόμα και σε Τράπεζες, προκειμένου να αναλάβουν μεγάλα χρηματικά ποσά και να τους τα παραδώσουν.
Απάτη με τη μέθοδο νοσηλείας συγγενικού προσώπου
Οι δράστες επιλέγουν συνήθως ηλικιωμένους και πληροφορούνται με οποιανδήποτε τρόπο τα στοιχεία ταυτότητας τόσο των ιδίων, όσο και προσφιλών συγγενικών τους προσώπων, συνήθως των παιδιών τους.
Ακολούθως, επικοινωνούν τηλεφωνικώς μαζί τους κυρίως τις νυχτερινές ώρες (συνήθως μετά τα μεσάνυχτα) και εκμεταλλευόμενοι την αναστάτωση που προκαλείται, τους αναγγέλλουν ότι ένας στενός συγγενής τους (π.χ. γιος, κόρη, γαμπρός ή νύφη) εισήχθη εσπευσμένα σε κάποιο νοσοκομείο, λόγω τροχαίου ατυχήματος ή κάποιου άλλου εκτάκτου λόγου και απαιτούν χρήματα για να γίνει άμεσα κάποια ιατρική πράξη, συνήθως χειρουργική επέμβαση.
Οι δράστες ζητούν από τους ηλικιωμένους να μεταβούν αμέσως σε συγκεκριμένο σημείο, που νωρίτερα οι ίδιοι έχουν επιλέξει ως κατάλληλο, όπου τους «αναμένει» άνθρωπος του νοσοκομείου π.χ. ένας νοσηλευτής ή υπάλληλος του ΕΚΑΒ, για να παραλάβει τα χρήματα και να τα παραδώσει το ταχύτερο δυνατό στους γιατρούς.
Οι ηλικιωμένοι χρησιμοποιούν συνήθως την ίδια τηλεφωνική συσκευή στην οποία δέχθηκαν την κλήση για να καλέσουν στο κινητό τηλέφωνο το συγγενικό τους πρόσωπο, που «δήθεν» νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση. Όμως, μέσα στη σύγχυση τους δεν αντιλαμβάνονται ότι η «γραμμή» είναι ακόμη ανοιχτή με τους δράστες, οι οποίοι δεν τερμάτισαν την προηγούμενη κλήση. Οι δράστες προσποιούνται ότι απαντούν στην κλήση των θυμάτων και «επιβεβαιώνουν» την άσχημη είδηση, παριστάνοντας για παράδειγμα κάποιον τραυματιοφορέα που κρατάει το κινητό του νοσηλευόμενου.
Απάτη με τη μέθοδο πώλησης κατασχεμένων από την Τράπεζα ακινήτων ή οχημάτων σε συμφέρουσα τιμή
Οι δράστες εμφανίζονται συνήθως ως δικηγόροι Τραπεζών, οι οποίες προτίθενται να προχωρήσουν σε πλειστηριασμό κατασχεμένων ακινήτων και αυτοκινήτων. Με τη χρήση πλαστών εγγράφων και συνήθως με το πρόσχημα ότι οι ίδιοι ελέγχουν τη διενέργεια των πλειστηριασμών, πείθουν ότι μπορούν να μεσολαβήσουν στην κατακύρωση του πλειστηριαζόμενου αντικειμένου σε πολύ χαμηλή τιμή και αποσπούν έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.
Έχει παρατηρηθεί ότι μέλη αυτών των εγκληματικών ομάδων για να γίνονται περισσότερο πιστευτοί μισθώνουν πολυτελή διαμερίσματα και ακριβά αυτοκίνητα, προκειμένου να τα παρουσιάζουν ως προοριζόμενα για εκποίηση από τις Τράπεζες.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι δράστες «αλιεύουν» υποψήφιους συναλλασσόμενους, ακόμα και μέσα από τον κύκλο γνωριμιών άλλων ατόμων που έχουν εξαπατήσει, πριν αυτά αντιληφθούν την απάτη.
Απάτη με τη μέθοδο της απασχόλησης σε ΑΤΜ
Οι δράστες προσεγγίζουν ένα άτομο τη στιγμή που πραγματοποιεί συναλλαγή σε ΑΤΜ και χωρίς να γίνουν αντιληπτοί υποκλέπτουν οπτικά το «ΡΙΝ» κατά την πληκτρολόγησή του, ενώ στη συνέχεια περιμένουν να ολοκληρωθεί η συναλλαγή.
Τη στιγμή της εξόδου της κάρτας από το ΑΤΜ ένας από τους δράστες ρίχνει στα πόδια του συναλλασσόμενου ένα χαρτονόμισμα και τον προτρέπει να το πάρει με το πρόσχημα ότι του έπεσε από τη τσέπη.
Οι δράστες εκμεταλλεύονται το χρονικό διάστημα που ο συναλλασσόμενος απασχολείται με το πεσμένο χαρτονόμισμα και αφαιρούν την κάρτα του από το στόμιο εξόδου του ΑΤΜ, τοποθετώντας στη θέση της μία άλλη.
Μετά την αποχώρηση του συναλλασσόμενου, που δεν έχει αντιληφθεί τη αλλαγή της κάρτας, οι δράστες αφαιρούν το υπόλοιπο του λογαριασμού.
Κάθε πολίτης, κάθε φορά που διαπιστώνει τέτοιου είδους συμπεριφορές ή άτομα που προσεγγίζουν είτε τους ίδιους είτε κάποιον από το οικείο περιβάλλον τους, με πρόθεση εξαπάτησης, αλλά και σε περίπτωση που τους αποσπάσουν χρηματικό ποσό, εξαπατώντας τους, καλό είναι να ενημερώνουν άμεσα τις Αστυνομικές Αρχές και να καταγγέλλουν, αντίστοιχα, το περιστατικό. Μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Ασφαλείας της περιοχής τους, ενώ για άμεση αστυνομική επέμβαση μπορούν να επικοινωνούν με την Άμεση Δράση, καλώντας τον τριψήφιο αριθμό 100, ακόμα και στέλνοντας δωρεάν μήνυμα (SMS) στον ίδιο αριθμό.

Wednesday, April 11, 2012

Barr. Kay Layhout scam

kay.layhuot@hotmail.com
kay.layhuot@gmail.com



Hello,
Please, kindly take your time to understand the content of this email. I wish to introduce you to a transaction that would be of immense benefit to both of us. Being an executor of wills, it is possible that we may be tempted to make fortune out of our client's situations, when we cannot help it, or left with no better option.
The issue I am presenting to you is a case of my client who willed a fortune to his next-of-kin. It was most unfortunate that he and his next-of-kin died on the same day in an auto-crash few years ago. I am now faced with indecision about who to pass the fortune to. However, I don't belong to that school of thought which proposes that the fortune of unlucky people be given to the government. I therefore seek for your assistance in presenting you as next of Kin to the deceased so that you can inherit funds worth millions of dollars for our sharing.
Please give your response to this email via return email. I will give you comprehensive details when I hear from you and how we can handle this together.
Regards,
Barr. Kay Layhout

Barr. Kay Layhout scam

kay.layhuot@hotmail.com
kay.layhuot@gmail.com



Hello,
Please, kindly take your time to understand the content of this email. I wish to introduce you to a transaction that would be of immense benefit to both of us. Being an executor of wills, it is possible that we may be tempted to make fortune out of our client's situations, when we cannot help it, or left with no better option.
The issue I am presenting to you is a case of my client who willed a fortune to his next-of-kin. It was most unfortunate that he and his next-of-kin died on the same day in an auto-crash few years ago. I am now faced with indecision about who to pass the fortune to. However, I don't belong to that school of thought which proposes that the fortune of unlucky people be given to the government. I therefore seek for your assistance in presenting you as next of Kin to the deceased so that you can inherit funds worth millions of dollars for our sharing.
Please give your response to this email via return email. I will give you comprehensive details when I hear from you and how we can handle this together.
Regards,
Barr. Kay Layhout

Tuesday, April 10, 2012

London Olympics Organizing Committee scam

They send me a doc file. I didnt bother opening it.

olmplondon2021@hotmail.com
olylmpics2012@london.com


Dear Our Esteem Winner,

SEE THE ATTACHED FILE

Monday, April 9, 2012

classic bank scam

sanusilamidodrmallam@yahoo.com.ph
sanusiml@yahoo.com.ph


From The Desk Of Dr. Mallam Sanusi Lamido Sanusi.
Governor, Central Bank of Nigeria (CBN)
Our Ref: FGN/CBN/NIG/11/2011.
Web site:www.cenbank.org
Tel:+234 702 529 7937
Fax:+234 702 500 7930

Dear Beneficiary

We apologize for the delay of your payment and all the inconveniences that we might have inflict you through. However, we wish to re-affirm the below irregularities

from you before proceeding on effecting the transfer of your payment to the new account.

Did you by any means authorized one James Durward Gilliard, Managing Director, (G & T Enterprises, LLC) 948 Myrtle Court Mount Pleasant, South Carolina 29464, USA for

a change of Bank account for onward transfer of your funds on your behalf?

PLEASE CONFIRM URGENTLY,FOR IMMEDIATE TRANSFER INTO THIS ACCOUNT TO AVOID FURTHER STATUTORY ANOMALIES.THE ACCOUNT OWNER (JAMES D. GILLIARD) CLAIMED TO BE YOUR

REPRESENTATIVE AND SENT THE BELOW ACCOUNT STATEMENT ON YOUR BEHALF THAT YOU ARE IN A SICK BED, HENCE AUTHORIZED US TO TRANSFER OVER-DUE OUTSTANDING PAYMENT TO THIS

NOMINATED US BANK ACCOUNT AS STATED BELOW:

US BANK
721 LOCUST STREET
ST, LOUIS, MO 63101 USA.

Account Beneficiary: JAMES D. GILLIARD.
ABA Routing Number: 081000210
INTL SWIFT CODE: USBKUS44IMT
Account No: 1001086162
Phone: 300-425-2000
Local Branch Phone: 843-971-1996

If yes, you will need to provide us with the POWER OF ATTORNEY to this effect formally authorizing someone to change your account details for the transfer and also

note that your inability to reconfirm to us and report immediately upon the receipt of this letter would be recall that you actually empowered him to claim your funds

and we will not hesitate to effect transfer of the payment to the above Bank account within 78 hours as we will not be held for any shortcoming thereafter.

So you are hereby advice to act accordingly in reporting to this office for immediate verification and confirmation before our proceedings.

Thanks for your cordial co-operation and understanding as we look forward to your urgent confirmation.

Yours faithfully,

Central Bank of Nigeria
Mallam Lamido Sanusi
Governor, Central Bank of Nigeria (CBN)

Sunday, April 8, 2012

classic scam

This one send me a doc file. I did not bother to open it.

florencekutafamily2009@gmail.com
florencekutafamily@gmail.com



PLEASE KINDLY OPEN ATTACHED FILE MY FAMILY NEEDED YOUR HELP

Saturday, April 7, 2012

MR. RICHARD WALTER scam

smtp7@dowiedzsie.hekko.pl
wnoffice@blumail.org

YOUR FILE NO.KGU/8020182590

Attention:Beneficiary,

How are you, My name Mr. Richard Walter, IMF Director. I'm writing to inform you that Federal Government Benin Republic approve and instructed me to deposit your unclaimed fund sum of $1.8m with WESTERN UNION MONEY TRANSFER cash payment, your file number is # KGU/8020182590, at the owner of this email address only. all the arrangement has been concluded that you will receive your fund through western union money transfer and the amount you will be receiving daily is $5,000.00us dollars twice daily till you receive the total fund completely and the only fees you will pay is their transfer fees of $155.00us dollars only.

So contact Western Union Office with the information below;
Director Name:Mr. John Gomez
Telephone Number:+229 9987 6902
E-mail Address:(western.union2222@hotmail.fr)

They will get your file renew before sending the MTCN NUMBER of your each payment to you to ensure willingness to receive your fund. Western union money transfer Manager Mr. John Gomez will be sending the Mtcn daily to you until you receive the total sum of $1.8million us dollars completely and Remember you will be requiring to pay the western union transfer fees of $155.00us dollars in every each payment you received until you withdraw the payment completed.

Now fill the information bellow and forward it to Mr. John Gomez email address (western.union2222@hotmail.fr) and he will direct you where to send their transfer fees of $155.00us dollars, so make sure that your file information below correctly.

Fill below info for the renewing of your file.
(1) FULL NAME .................
(2) ADDRESS ....................
(3) COUNTRY ...................
(4) PRIVATE TEL ................
(5) PRIVATE FAX ...............
(6) YOUR FILE NO.... KGU/8020182590
(7) YOUR MARITAL STATUS/AGE..........
(8) YOUR OCCUPATION................

BEST REGARDS,
MR. RICHARD WALTER.