Friday, April 9, 2010

Τυπικότατοι, ευγενέστατοι, αλλά απατεώνες ολκής

Του Κωστα Oνισενκο

Σε... τέχνη έχουν μετατρέψει επιτήδειοι την απάτη, όπως προκύπτει από την αναλυτική ανάγνωση υποθέσεων που εξιχνιάζονται από το αρμόδιο τμήμα της Ασφάλειας Αττικής. Πολιτικός μηχανικός, θύμα σπείρας που εξαρθρώθηκε, εξιστορεί στην «Κ» τον τρόπο με τον οποίο επιτήδειοι κατάφεραν να τον εξαπατήσουν και να του αποσπάσουν 6.500 ευρώ.
«Αψεγάδιαστος»
Οπως περιγράφει ο ίδιος, ο τρόπος των δραστών ήταν τόσο «αψεγάδιαστος» που πείστηκε. «Ενα απόγευμα χτύπησε το τηλέφωνο στο γραφείο μου και ένας ευγενέστατος κύριος, αφού μου συστήθηκε, είπε ότι παίρνει εκ μέρους ενός φίλου μου που είναι γιατρός. Μου έκανε εντύπωση μάλιστα ότι ο άντρας στο τηλέφωνο χρησιμοποιούσε ακόμα και τις ίδιες εκφράσεις και ανάλογο τόνο φωνής με τον φίλο μου. Αφού μου έπιασε συζήτηση, μου ανέφερε ότι γνώριζε και την κουμπάρα μου, επίσης γνωστή του γιατρού», περιγράφει στην «Κ» ο πολιτικός μηχανικός.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο άγνωστος παρουσιάστηκε ως μέλος επιτροπής που αναλαμβάνει την κατασκευή ολυμπιακών ακινήτων και αποκάλυψε ότι ο λόγος της ενόχλησης είναι μια «άκρως δελεαστική προσφορά για ανάληψη κατασκευαστικού έργου μεγάλης αξίας».
Ο απατεώνας άφησε τον αριθμό του κινητού του και έκλεισε το τηλέφωνο. «Μόλις κλείσαμε το τηλέφωνο, τηλεφώνησα τόσο στον φίλο μου γιατρό όσο και στην κουμπάρα μου, και οι δύο με διαβεβαίωσαν ότι όντως γνώριζαν το συγκεκριμένο άτομο και μάλιστα ότι πρόκειται για... καλό άνθρωπο. Μετά από αυτό φυσικά δέχθηκα να πάρω μέρος στο διαγωνισμό για τη συγκεκριμένη ανάθεση έργου και μάλιστα μετά από οδηγία του... καλοθελητή κατέθεσα 6.500 ευρώ σε τραπεζικό λογαριασμό, που υποτίθεται ότι ήταν το κόστος του τεύχους της μελέτης», αναφέρει το θύμα.
Τι όμως είχε συμβεί; Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο απατεώνας είχε τηλεφωνήσει στον γιατρό και του συστήθηκε ως σύζυγος μιας παλιάς συνεργάτιδός του.
Τον υπέδειξε
Για λόγους... ευγένειας, ο γιατρός δεν είπε ότι αγνοούσε τον συγκεκριμένο άνθρωπο και συνέχισε να κουβεντιάζει μαζί του. Μετά από συζήτηση περί ανέμων και υδάτων που κράτησε αρκετή ώρα, ο ευγενής απατεώνας ρώτησε τον γιατρό αν γνώριζε κάποιον πολιτικό μηχανικό προκειμένου να του αναθέσει μια δουλειά.
Ο γιατρός υπέδειξε το θύμα. Καθώς μάλιστα δεν είχε πρόχειρο το τηλέφωνό του, παρέπεμψε τον απατεώνα στην κουμπάρα του πολιτικού μηχανικού, με την οποία επαναλήφθηκε μια ανάλογη συζήτηση, από την οποία προέκυψε και η γνωριμία την οποία επικαλέστηκε στη συνέχεια ο απατεώνας στο τελευταίο του θύμα. Ετσι, όταν ρωτήθηκαν από το θύμα, και οι δυο τους έτυχε να «γνωρίζουν» τον ευγενικό άνθρωπο που χαρίζει χρυσές δουλειές με... ένα μικρό αντίτιμο.
Τουλάχιστον 15 πολιτικοί μηχανικοί και αρχιτέκτονες εξαπατήθηκαν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο τους τελευταίους μήνες.

Από την Καθημερινή

No comments:

Post a Comment