Wednesday, October 20, 2010

ΑΠΑΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕΣΩ EMAIL ΦΙΛΩΝ

TANEA.gr

«Ηµουν στο εξωτερικό για επαγγελµατικό ταξίδι, όταν διάφοροι φίλοι µου άρχισαν να µου
τηλεφωνούν και µε αγωνία να µε ρωτούν τι µου έχει συµβεί και πόσα χρήµατα χρειάζοµαι. Μόλις ξεπέρασα το πρώτο σοκ κατάλαβα πως είχα πέσει θύµα απάτης στο Ιντερνετ».

Η φωτογράφος Μάρω Κουρή προστέθηκε στη λίστα των θυµάτων του νέου τύπου της νιγηριανής απάτης, που µετράει ήδη αρκετές εκατοντάδες «θύµατα» στην Ελλάδα και αρκετές χιλιάδες ευρώ που κατέληξαν στην τσέπη των επιτήδειων.

Οσοι βρίσκονταν στη λίστα των επαφών του ηλεκτρονικού ταχυδροµείου που διατηρούσε η κ. Κουρή στο Υahoo, έλαβαν ταυτόχρονα το ίδιο µήνυµα. «Επρεπε να έρθω στην Αγγλία για επείγουσες δουλειές. Κλέφτες όµως µπήκαν στο ξενοδοχείο µου και µου έκλεψαν τη βαλίτσα, το πορτοφόλι και όλα µου τα προσωπικά έγγραφα. Η πρεσβεία µού έδωσε µόνο ταξιδιωτικά έγγραφα. Δυστυχώς δεν έχω µαζί το τηλέφωνό µου και οι τηλεφωνικές γραµµές του ξενοδοχείου χάλασαν µετά τη ληστεία. Ετσι µπορείτε να µε βρείτε µόνο µέσω email. Σας παρακαλώ, στείλτε µου 1.500 λίρες ή όποιο άλλο ποσό µπορείτε και θα σας τα επιστρέψω όταν γυρίσω πίσω. Ο πιο ασφαλής και σίγουρος τρόπος για να πάρω τα χρήµατα είναι να µου τα στείλετε µέσω της Western Union Μoney».

Εστειλε τα λεφτά
Τουλάχιστον ένας φίλος της κ. Κουρή έπεσε θύµα των αετονύχηδων του Διαδικτύου. «Δεν κατάφερε να επικοινωνήσει µαζί µου και θεώρησε πως όντως µου είχε συµβεί ό,τι περιγραφόταν στο µήνυµα. Ετσι έστειλε λεφτά στους απατεώνες».

Οι κακοποιοί στην περίπτωση της κ. Κουρή εκµεταλλεύτηκαν τη βιασύνη της να δώσει προσωπικά της στοιχεία χωρίς προηγουµένως να τσεκάρει το περιεχόµενο ενός µηνύµατος που θεωρητικά της εστάλη από τον πάροχο της ηλεκτρονικής της αλληλογραφίας. «Στις περισσότερες περιπτώσεις αποστέλλεται στον κάτοχο ενός email ένα µήνυµα όπου η εταιρεία του λέει πως θα κάνει αναβάθµιση του λογαριασµού και ζητάει τον κωδικό πρόσβασης. Αν ο χρήστης δώσει τον κωδικό άνοιξε απευθείας την πόρτα στους απατεώνες», λέει στα «ΝΕΑ» ανώτερος αξιωµατικός της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήµατος. Οι αστυνοµικοί συνιστούν σε αυτές τις περιπτώσεις να αλλάξει η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδροµείου και όχι µόνο ο κωδικός πρόσβασης. «Αν µια φορά αποκτήσουν δυνατότητα πρόσβασης στο email, την έχουν για πάντα», επισηµαίνει ανώτερος αξιωµατικός της ΕΛ.ΑΣ. Σύµφωνα µε εκτιµήσεις, κάθε χρόνο µε τον τρόπο αυτό οι απατεώνες κερδίζουν περισσότερα από 4 δισεκατοµµύρια ευρώ παγκοσµίως, ενώ συνεχώς εξελίσσουν τις απάτες τους.


Διαφωνώ με την φράση «Αν µια φορά αποκτήσουν δυνατότητα πρόσβασης στο email, την έχουν για πάντα». Για υπηρεσίες Webmail, όπως Yahoo, hotmail κλπ, μπορεί να έχουν τη δυνατότητα να βρουν εκνέου τον κωδικό, αλλά μόνο αν τους το επιτρέψουμε.

No comments:

Post a Comment